لوگو ترموتجهیز ترموتجهیز
پروفایل کاربری سبد خرید

بررسی تفاوت پکیج دیواری و زمینی[از نظر ظرفیت+محل نصب+کاربرد]

چهارشنبه, 06 بهمن 1400
51
0
زمان مورد نیاز : 9 دقیقه

پیشگفتار:

استفاده از پکیج گرمایشی امروزه یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای گرم کردن آب و همچنین محیط است. این دستگاه‌ها به دودسته دیواری و زمینی تقسیم‌بندی می‌شوند و ازاین‌رو کاربران می‌توانند با توجه به ویژگی‌های هرکدام از انواع مدل پکیج به‌دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. 
تفاوت‌های موجود در هرکدام از این محصولات باعث شده تا کاربردی که برای کاربران به همراه دارند نیز تفاوت داشته باشد و ازاین‌رو قصد داریم در این مطلب به تفاوت پکیج گرمایشی دیواری و زمینی به همراه ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این محصول شده است بپردازیم.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی

بررسی تفاوت پکیج دیواری و زمینی 

پکیج گرمایشی، آب گرم موردنیاز محیط موردنظر را تأمین می‌کند و همچنین در هوای سرد زمستانی نیز آب گرم مورد نیاز برای شوفاژها را تأمین می‌سازد.همچنین ازنظر میزان صدا نیز پکیج گرمایشی تقریباً هیچ صدایی تولید نمی‌کند و درنتیجه نوساناتی که به را دمای آب تولید می‌کند به‌صورت حداقلی هست. 
به‌طورکلی پکیج گرمایشی در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها کار مشابه ای انجام می‌دهند ولی نوسانات آب گرم، آب سرد و همچنین تغییرات زودبه‌زود دمای آب در این دستگاه‌ها کم است.در حقیقت بهترین پکیج ازنظر کاربران دستگاهی است که آب را با یک شیب یکنواختی گرم می‌کند و به همین دلیل استفاده از پکیج‌ها در منازل مسکونی از محبوبیت زیادی برخوردار است.پکیج گرمایشی در ابعاد کوچک‌تری نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایشی طراحی و ساخته می‌شود و درنتیجه فضای کمتری را برای نصب نیاز در برمی‌گیرد. به‌خصوص اینکه امروزه آپارتمان‌ها و فضاها کوچک‌تر شده‌اند وجود انواع مدل پکیج می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. مواردی که گفته شد به‌ عنوان مشترکات بین پکیج‌های زمینی و دیواری هست.اما همان‌طور که گفته شد انواع مدل پکیج دارای تفاوت‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع مدل های پکیج

بررسی متراژ مناسب برای یک پکیج گرمایشی

ظرفیت حرارتی خروجی متراژ مناسب
24KW 150 مترمربع
28KW از 150 تا 220 مترمربع
30KW از 220 تا 300 مترمربع
35KW از 300 تا 350 مترمربع
  • در اولین قدم مهم‌ترین تفاوتی که بین این دو محصول وجود دارد این است که در محل‌هایی که گرمایی بیشتری نیاز دارند، معمولاً استفاده از دستگاه‌های گرمایشی زمینی مقرون‌به‌صرفه تر و درنتیجه مناسب‌تر است. گرمای موردنیاز با استفاده از پکیج‌های زمینی نسبت به دیواری مؤثرتر خواهد بود.
  • پکیج‌های زمینی دارای یک مخزن کوئل دار می‌باشند که تأثیر چشمگیری در نوسانات و فشار آب دارد. البته در برخی از مدل‌ها مشعل گرمایشی به‌صورت جداگانه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • پکیج‌های زمینی برای منازل چندطبقه نسبت به نوع دیواری مناسب‌تر است. تعمیراتی که برای پکیج زمینی در نظر گرفته می‌شود بیشتر درزمینهٔ ترموستات و مخزن هست.  

نکته‌ای وجود دارد و آن‌هم جایگزین شدن پکیج‌های گرمایشی به‌جای شوفاژ و موتورخانه‌های مرکزی می‌باشد.ازاین‌رو بهترین پکیج برای گرمایش از کف امروزه به‌وسیله رادیاتورها و ترموستات‌ها تأمین می‌شود.تفاوت پکیج دیواری و زمینی در مواردی است که پیش‌تر گفته شد.اما محل نصب این دستگاه‌های گرمایشی نیز با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به آن نیز می‌پردازیم.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی در محل نصب

همان‌طور که در کاربرد انواع مدل پکیج تفاوت‌هایی وجود دارد در نوع نصب و درنتیجه تعمیر آن‌ها نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که بررسی آن‌ها می‌تواند انتخاب را آسان‌تر کند.دستگاه گرمایشی زمینی را نمی‌توان در تراس‌های آپارتمانی و ساختمانی نصب کرد زیرا این پکیج گرمایشی فن دار است و درنتیجه با تولید سروصدای زیاد با جریان هوا عملکرد مطلوبی را از خود نشان نخواهد داد.
پکیج زمینی دارای مخازن جدا برای آب گرم است و وجود یک دیگ چدنی درون آن می‌تواند ظرفیت حرارتی را از 28 تا 150کیلووات افزایش دهد.اما نکته‌ای که در نصب پکیج‌های دیواری وجود دارد این است که با استفاده از مبدل‌های حرارتی کار می‌کند و همچنین مخزن مناسبی برای آب گرم ندارد.همچنین ظرفیت این محصول نیز از 18 الی 32 کیلووات هست.پکیج‌های دیواری فضای کمتری را در برمی‌گیرند و درنتیجه بیشتر برای واحدهای مسکونی کاربرد دارند.همان‌طور که گفته شد پکیج زمینی برای ساختمان‌های چند طبقه و منازل ویلایی مناسب‌تر است زیرا قادر است که آب گرم بیشتری را تأمین نماید. 

تفاوت پکیج دیواری و زمینی در محل نصب

بهترین پکیج‌ها ازنظر برند و کاربرد

بهترین پکیج ازنظر کاربران و همچنین برند بر اساس کارایی که در برمی‌گیرد، بررسی می‌شود. برای مثال بهترین پکیج بوتان، پکیج‌هایی هستند که با در نظر گرفتن حداقل‌ترین نوسانات در گرم و سرد کردن آب، یک راندمان مناسب را برای کاربران به همراه داشته باشند.در بازارهای خارجی نیز بهترین پکیج دیواری ایتالیایی براساس ویژگی‌هایی نظیر:

  • راندمان بالا
  • سیستم‌های هوشمند
  • مصرف سوخت و انرژی
  • تأمین آنی مقدار حرارت آب موردنیاز
  • ایمنی بالا
  • سروصدای کم
  • وجود تنوع در مدل‌های مختلف این محصول 
  • سهولت در کارکرد

در تصویر زیر نحوه چگونگی فعالیت پکیج دیواری را مشاهده می‌کنید:

 نحوه چگونگی فعالیت پکیج دیواری

استفاده از پکیج گرمایشی می‌تواند سلامت بیشتری برای محیط‌زیست به همراه داشته باشند. مصرف انرژی در این پکیج‌ها نسبت به شوفاژ و پکیج‌های مرکزی کمتر است و درنتیجه هزینه کمتر و راندمان بالاتری خواهد داشت. در هنگام خرید حتماً به نکات حائز اهمیتی که گفته شد، بررسی تفاوت‌ها و همچنین انواع مدل پکیج توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با نحوه کارکرد این دستگاه‌ها انیمیشن زیر یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

نتیجه گیری:

پکیج گرمایشی به‌عنوان یک سیستم مخصوص برای گرمایش به کار می‌رود. این محصول می‌تواند با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارد آب را گرم کند. آب گرم موردنیاز برای شستشو، گرمایش و غیره با استفاده از انواع مدل پکیج قابل تأمین است. مسئله بسیار مهم در هنگام خرید و انتخاب یک پکیج خوب و مناسب این است که باید به تفاوت پکیج دیواری و زمینی نیز توجه کرد. ما در تیم ترموتجهیز در قالب این مقاله این تفاوت ها را بررسی کرده ایم که بتوانیم یک راهنمای خوب در هنگام خرید برای شما باشیم.

تیم تخصصی ما در وب سایت " ترموتجهیز " تجربه وسیعی در زمینه طراحی، اجرا و فروش سیستم‌های تهویه مطبوع دارد. شما می‌توانید قبل از هر اقدامی با تیم مشاوره فنی و رایگان ترموتجهیز تماس حاصل فرمائید. ما همیشه بهترین‌ها را قبل از ارائه توصیه‌ها در نظر می‌گیریم. تیم ما از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 در خدمت شما عزیزان می‌باشد. (تماس با ما)

تیم تخصصی ما در وب سایت " ترموتجهیز " تجربه وسیعی در زمینه طراحی، اجرا و فروش سیستم‌های تهویه مطبوع دارد. شما می‌توانید قبل از هر اقدامی با تیم مشاوره فنی و رایگان ترموتجهیز تماس حاصل فرمائید. ما همیشه بهترین‌ها را قبل از ارائه توصیه‌ها در نظر می‌گیریم. تیم ما از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 در خدمت شما عزیزان می‌باشد.