لوگو ترموتجهیز ترموتجهیز
پروفایل کاربری سبد خرید

بهترین برندهای شوفاژ ایران[بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور]

سه شنبه, 05 بهمن 1400
39
0
زمان مورد نیاز : 7 دقیقه

پیشگفتار:

بهترین برندهای شوفاژ موجود در بازار ایران کدام هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟پاسخ به این سوال ما را بر آن داشت تا در قالب این مقاله با مقایسه ی میان انواع شوفاژها و انواع برندهای موجود به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم را در هنگام خرید  با توجه به نیاز پروژه و همچنین کیفیت اتخاذ کنید.تنوع شوفاژهای موجود در بازار ایران و برندهای مختلفی که وجود دارد این بازار را رقابتی کرده است، ما در تیم تخصصی ترموتجهیز تلاش کرده ایم در این مقاله به همه ابعاد موضوع بپردازیم که بتوانید با خواندن این مقاله بهترین ها را انتخاب کنید.

آشنایی با انواع مدل‌های شوفاژ

(آشنایی با انواع مدل‌های شوفاژ )

بهترین برندهای شوفاژ موجود در بازار ایران

یکی از روش‌های رایج برای گرم کردن ساختمان استفاده از شوفاژ است. در سیستم‌های کمی قدیمی‌ تر، ساختمان حتماً باید موتورخانه و لوله‌ کشی گسترده‌ای در سرتاسر ساختمان داشت.در چنین سیستمی، آب موجود در شوفاژ در ابتدا در قسمت موتورخانه با مشعل و دیگ شوفاژ گرم و سپس به‌ وسیله پمپ و لوله‌ها به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شد. 
اما در حال حاضر، با توجه به کوچک شدن مساحت خانه‌ها، بسیاری از برندهای شوفاژ، اقدام به تولید انواع پکیج‌های دیواری و زمینی شوفاژ کرده‌اند.این پکیج‌ها هم آسان‌تر نصب می‌شوند و هم اینکه علاوه بر مصرف سوخت کمتر، بازدهی بالاتری دارند.

پکیج‌های دیواری و زمینی شوفاژ به‌راحتی می‌توانند هم آب گرم مصرفی ساختمان را تأمین کنند و هم به شوفاژ آب گرم برسانند و باعث ایجاد گرما در ساختمان شوند. معمولاً این پکیج‌ها چندان جای زیادی نمی‌گیرند و به‌ راحتی می‌توان آن‌ها را به‌ جای یک کابینت بر روی دیوار یا زمین نصب کرد. 
علاوه بر همه این‌ها انواع پکیج‌های شوفاژ دیگر نیازی به داشتن موتورخانه مرکزی و پمپ و دیگ شوفاژ چدنی و فولادی ندارند.درنتیجه هم در هنگام ساخت‌ و ساز، زحمت لوله‌ کشی‌های گسترده و گاه پیچیده، از دوش سازنده ساختمان برداشته می‌شود.(این امر می‌تواند باعث کم شدن مخارج و هزینه ساخت‌ وساز هم شود) و هم اینکه هر واحد از ساختمان می‌تواند ازنظر گرمایشی به‌ صورت مستقل عمل کند.

معرفی بهترین برندهای شوفاژ

انواع پکیج‌های شوفاژ زمینی و دیواری

 پکیج‌های دیواری و زمینی تقریباً همگی به یک‌ شکل، اما با سوخت‌های مختلفی کار می‌کنند. برای همین است که می‌توان آن‌ها را ازلحاظ نوع سیستم گرمایشی و سوختی که استفاده می‌کنند، به چهار گروه زیر تقسیم کرد:

  • پکیج‌های گازسوز که معمولاً در خانه‌های شهری به کار می‌روند و به‌ صورت هر دو نوع دیواری و زمینی تولید می‌شوند و بدون صدا هستند.
  • پکیج‌های برقی که این نوع نیز، هم به‌ صورت دیواری و هم به‌ صورت زمینی تولید شده و صدایی ندارد.
  • پکیج‌های گازوئیل سوز که فقط به‌ صورت زمینی تولید می‌شوند و هم سروصدا دارند و هم اینکه به درد ساختمان‌های حیاط دار و یا ساختمان‌های ویلایی می‌خورند.
  •  پکیج‌های دوگانه‌سوز که این نوع هم به‌ صورت زمینی تولید می‌شود و در خانه‌های ویلایی و ساختمان‌های حیاط دار نصب می‌شود.

انواع پکیچ های موجود در ایران

انواع مدل‌های شوفاژ موجود در بازار

حالا که با انواع پکیج‌های زمینی و دیواری آشنا شدیم، بهتر است قبل از معرفی بهترین برندهای شوفاژ موجود ایران به نکته بسیار مهمی توجه کنیم. درست است که برند شوفاژ درنتیجه نهایی که به دست می‌آوریم، اهمیت زیادی دارد، ولی آشنایی با انواع مدل‌های شوفاژ باعث می‌شود تا بتوانیم بهترین برند مناسب با ساختمان خود را پیدا کنیم تا بتوانیم از وسیله موردنظر استفاده بهینه ببریم. 

شوفاژهای موجود در بازار ایران در سه نوع تولید می‌شوند:

  • پره‌ای یا آلومینیومی
  • پنلی یا فولادی
  • لوله‌ای یا حوله خشک‌کن

در شوفاژ مدل پره‌ای یا آلومینیومی، پره‌ها به‌ صورت جدا از هم تولید شده و سپس بر روی یکدیگر مونتاژ می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این نوع شوفاژها امکان کم یا زیاد کردن پره‌ها در صورت ضرورت است.
در مدل پنلی یا فولادی، شوفاژ در اندازه‌های استاندارد و با استفاده از ورقه‌های فولادی ساخته می‌شود. درنتیجه امکان کم‌ وزیاد شدن پره‌ها وجود ندارد.
مدل آخر که با نام حوله خشک‌ کن معروف است، در سایزهای متفاوت ساخته می‌شود و در فضاهایی مثل حمام کاربرد دارد.

انواع مدل‌های شوفاژ موجود در بازار

معرفی بهترین برندهای شوفاژ در بازار ایران

حالا که با انواع مدل‌های شوفاژ و نیز انواع پکیج‌های شوفاژ آشنا شدیم، بهتر است از با برخی از بهترین برند های شوفاژ موجود در بازار ایران هم آشنا شویم. 

1. برند ایران رادیاتور

مشهورترین برند ایرانی سازنده شوفاژ و رادیاتور، برند ایران رادیاتور است که در سال 1358 اولین شوفاژ آلومینیومی ساخت ایران را وارد بازار کرد.این برند در سال 1369 صادرات خود به 30 کشور جهان را آغاز نمود.در حال حاضر ایران رادیاتور بزرگ‌ ترین تولیدکننده انواع رادیاتورهای آلومینیومی در ایران است.ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های شوفاژهای ایران رادیاتور می‌توان به سبک بودن، داشتن عمر طولانی و مقاومت در برابر ترک‌خوردگی و خم شدن، انتقال گرمای بالا، و عدم زنگ‌ زدگی اشاره کرد.

2. برند بوتان

بوتان یکی دیگر از برندهای مشهور تولید شوفاژ و رادیاتور در ایران است. که از سال 1372 تولید پکیج شوفاژ دیواری خود را شروع کرده است.استفاده از قطعات ایتالیایی برای ساخت رادیاتور، تنوع محصول، نمایندگی‌های متعدد و سرویس‌دهی و خدمات پس از فروش بوتان ازجمله ویژگی‌های رادیاتورهای بوتان است.

3. برند لورچ

شرکت لورچ در سال 1357 در اصفهان تأسیس شد، ولی از سال 1393 شروع به تولید رادیاتورهای پنلی کرده است که از فولاد ساخته‌شده‌اند.بازده حرارتی رادیاتورهای لورچ باعث می‌شود که دیرتر سرد شوند.ازجمله ویژگی‌های این رادیاتورهای پنلی نصب راحت، تمیز کردن آسان، رنگ بادوام، بازده انرژی بالای آن‌ها است.

4. برند ایساتیس

شرکت ایساتیس در یزد قرارگرفته و تولیدکننده رادیاتور پنلی فولادی است. ظرفیت حرارتی بالا و قابلیت نصب به‌صورت دوطرفه ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های رادیاتورهای ایساتیس است. وزن کم، بازدهی گرمای بالا و نظافت آسان هم از دیگر مزایای آن هستند. 
معمولاً رادیاتورهای پنلی ایساتیس که بیشترین میزان گارانتی را در بین رادیاتورهای مختلف ایرانی دارند، با انواع پکیج‌ها، موتورخانه‌ها و سیستم‌های مرکزی سازگار هستند.

نتیجه گیری:

استفاده از شوفاژ برای گرم کردن فضای ساختمان بسیار رواج پیداکرده است.شوفاژها برخلاف بخاری که گرما را در یک نقطه متمرکز می‌کنند، گرما را در کل محیط پخش می‌کنند و همه‌جای فضا به صورت یکنواخت گرم خواهد شد.شوفاژها نه تنها ظاهر زیبایی دارند. بلکه نیازی نیست در تابستان آن‌ها را جمع‌آوری کنید‌. آن‌ها همه‌ی سال یکجا نشسته‌اند.کافی است پیچی را بپیچانید تا گرم یا سرد شوند و از همه مهم تر خطر مرگ با گاز مونوکسید کربن را ندارند.در نتیجه انتخاب بهتری برای گرمایش هستند.ما در این مقاله ابتدا انواع مدل‌های شوفاژ موجود در بازار ایران را به‌ صورت مختصر بررسی کرده‌ایم و سپس به معرفی بهترین برندهای شوفاژ در بازار پرداخته‌ایم.

تیم تخصصی ما در وب سایت " ترموتجهیز " تجربه وسیعی در زمینه طراحی، اجرا و فروش سیستم‌های تهویه مطبوع دارد. شما می‌توانید قبل از هر اقدامی با تیم مشاوره فنی و رایگان ترموتجهیز تماس حاصل فرمائید. ما همیشه بهترین‌ها را قبل از ارائه توصیه‌ها در نظر می‌گیریم. تیم ما از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 در خدمت شما عزیزان می‌باشد. (تماس با ما)

تیم تخصصی ما در وب سایت " ترموتجهیز " تجربه وسیعی در زمینه طراحی، اجرا و فروش سیستم‌های تهویه مطبوع دارد. شما می‌توانید قبل از هر اقدامی با تیم مشاوره فنی و رایگان ترموتجهیز تماس حاصل فرمائید. ما همیشه بهترین‌ها را قبل از ارائه توصیه‌ها در نظر می‌گیریم. تیم ما از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 در خدمت شما عزیزان می‌باشد.